2015. december 10., csütörtök

Diétás mákos-szilvás zserbótorta

Te jó ég, hogy ez mennyire jól sikerült! El sem hiszem! Teljesen oda meg vissza voltam, amikor kiemeltem a tortából az első szeletet: milyen gyönyörű! Aztán pedig megkóstoltam: milyen finom! Fogyókúrásnak nem igazán mondanám, hiszen van benne anyag rendesen, de finomliszt és cukor mentes, szóval aki nem hiúsági hanem egészségügyi okokból kerüli ezeket az összetevőket, annak nagyon ajánlom ezt a sütit. A klasszikus változata diós-baracklekváros, de a mák és szilva kombináció is bitang jó! Persze lehet vadulni is az ízekkel, legközelebb egy narancslekváros mákosat fogok kipróbálni. 





Hozzávalók (1 kis, 15 cm-es tortához)

- 15 dkg teljes kiőrlésű liszt (vagy tetszőlegesen más liszt) + a nyújtáshoz
- késhegynyi szódabikarbóna
- 1/2 teáskanálnyi szárított élesztő (elhagyható szerintem, a "reform" liszteknél nem különösebben működnek tapasztalataim szerint)
- 6 dkg vaj vagy egyéb zsiradék (pl. kókuszzsír)
- 1 tojás
- 1 evőkanálnyi cukornak megfelelő édesítő
- 1 kiskanálnyi tejföl

- 8-10 dkg mák
- 2 evőkanálnyi cukornak megfelelő édesítőszer (nálam xilit)
- 3-4 púpos evőkanál cukormentes szilvalekvár
- 1 evőkanál diópálinka (vagy tetszés szerint elhagyható, felcserélhető vízre. Ha híg a lekvár, akkor nem szükséges.)

- 4 dkg diabetikus étcsokoládé
- 1 evőkanál tejszín

Elkészítés


  1. A tésztához valókat egy tálban összegyúrjuk. Nekem nem kellett hozzá semmi, de ha túl száraz, akkor mehet bele egy pici tejföl, ha túl híg, akkor pedig liszt, értelem szerűen. 6 részre osztjuk és vékonyra kinyújtjuk, majd egy tányért (vagy egy 15 cm-es tortaforma alját) a tésztára tesszük és körbevágjuk. Ebből a mennyiségből én hat vékony lapot kaptam.
  2. A lekvárt felmelegítjük a pálinkával, ha kell pici vizet is tehetünk hozzá, attól függően, hogy milyen sűrű alapból. Egy sűrű, de jól kenhető állagot kell elérnünk. Az első lapot egy sütőpapírral lefedett tepsire tesszük, lekenjük bőven lekvárral és megszórjuk a xilittel összedarált mákkal. Így rétegezzük. A tetejére egy hibátlan alakú lap kerüljön.
  3. Előmelegített 180°-os sütőben körülbelül 20 percig sütjük. Kihűtjük.
  4. A csokit mikróban felolvasztjuk a tejszínnel (lehet magában is, én azt szerettem volna ha vágható marad a díszítés és nem töredezik majd, ezért tettem hozzá a tejszínt) és bevonjuk a tetejét vele. Én hullámokat is rajzoltam bele, így jobban szeretem a díszítést, de lehet tükörsimára is alakítani. 
  5. Pár nap állás után az igazi! 
Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő receptről, akkor kövess facebookon is. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése