2015. szeptember 18., péntek

Szilvás mákos NoCarb süti (glutén- és laktózmentes)

Mostanában elég sok édességet ettem. Mivel félek, kezd meglátszani rajtam, ezért próbáltam változtatni. Jellemző módon azonban nem a desszerteket iktattam ki, hanem a sütik kalóriatartalmát csökkentettem. Aki ismeri a NoCarb tésztákat tudja, hogy pont annyi ezeknek az íze, mint a CH tartalma, vagyis semmi... Ezért jön nagyon jól mellé a mák és a szilva, amiktől igazán finom lesz a végeredmény. Nem árulok zsákba macskát: a klasszikus kevertekhez bőven nem ér fel ez a süti, de diétás finomságnak elsőrangú. Tetszés szerint készíthető más gyümölccsel és más maggal, például remek lehet egy fahéjas-almás-diós változat, vagy bármilyen bogyós gyümölcsös-mandulás.




Hozzávalók (15 cm átmérőjű tortaformához)

- 1 csomag NoCarb tészta (nálam cérnametélt)
- 2 evőkanál mák (darált)
- 1 tojás
- 1 evőkanál xilit
- szilva a tetejére (vagy más gyümölcs)

- 1 evőkanál szilvalekvár (cukormentes) vagy tetszőlegesen más lekvár
- 1 kiskanál víz (a lekvár sűrűségétől függően kevesebb, több vagy elhagyható)

Elkészítés


  1. A tojást, mákot, édesítőt és a nagyon alaposan átmosott (4-5 perc, vagy addig míg szagtalanná nem válik!) tésztát összeturmixoljuk, majd egy kicsi tortaformába öntjük. A tetejére félbevágott szilvákat pakolunk, de ebből lehet a tésztába is keverni.
  2. 180°-on körülbelül 40 percet sütjük. Ezalatt a lekvárt és a vizet összeforraljuk, majd ezt a forró mázt kenjünk a forró süti tetejére. Ezután még 10 percig sütjük.
Az egész torta kalóriatartalma* 410 kcal. 6 szeletre vágva egy adagé: 68 kcal
Szénhidráttartalma: 46 g, egy szeleté: 7,6 g

* Az adatokat a Kalóriabázis oldal segítségével számítottam ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése