2015. július 6., hétfő

Zellergnocchi

Soha nem kedveltem nagyon a zellert, igazából csak amolyan ízesítőként használtuk a levesekbe is, de soha nem ettük meg. Mikor azonban azon filozofálgattam, hogy hogyan lehetne a földkerekség legjobb tésztáját, a gnocchit előállítani krumpli és liszt nélkül, akkor rögtön beugrott ez a zöldség, mint a legalkalmasabb jelölt. A tészta állaga nagyon jó lett, szépen formázható és nem fő szét. Az íze azért zelleres, így aki nagyon nem tud vele megbarátkozni, az inkább hanyagolja ezt a receptet. Egyébként nekem a zelleres íz kifejezetten tetszett, amikor tejszínes vagy paradicsomos mártásokkal forraltam össze. A leírt mennyiségből körülbelül négy-öt kisebb adag lesz, de érdemes egyben elkészíteni, hiszen remekül fagyasztható, akár még tömbben, vagy kiformázva is. A tésztát tetszés szerint lehet ízesíteni zöld fűszerekkel. Egy adaghoz szerintem 8-10 dkg tészta elég, még ha kevésnek tűnik is, mert nagyon laktató!



Hozzávalók (4-5 adag)

- 350 g pucolt zeller (nálam egy kisebb darab)
- kb. 17-20 dkg zabpehely (mákdarálóval lisztté őrölve)
- 1 gerezd fokhagyma, só, bors, frissen reszelt szerecsendió


Elkészítés

  1. A zellert lobogó sós vízben puhára főzzük, kb. 15-20 perc alatt. Leszűrjük és pürésítjük, sózzuk, borsozzuk és tetszés szerint fűszerezzük. Addig hűlni hagyjuk, míg olyan hőmérsékletű nem lesz, amit bír a kezünk. Ekkor először egy kanállal, majd kézzel hozzákeverjük a lisztet, annyit, hogy egy ruganyos tésztaállagot kapjunk, ami könnyen formázható. Ez így mehet a hűtőbe, vagy fagyasztóba, de rögtön meg is lehet formázni és úgy lefagyasztani, vagy frissen elkészíteni.

1 megjegyzés: